In het bedrijfsleven hebben we met steeds complexere bedrijfsprocessen te maken. De automatisering van een bedrijf bestaat al lange tijd niet meer uit één computer. Medewerkers zijn thuis aan het werk, op mobiel of middels tablets en laptops. De bedrijven zijn voorzien van meerdere printers en servers. Het beheer en onderhoud van het IT is van essentieel belang. Dit is niet voor alle bedrijven eenvoudig te realiseren. Managed Service biedt uitkomst. Meer>
Dit dossier wordt mede mogelijk gemaakt door:
Bij de genomineerden voor de Dutch IT Channel Award voor MSP of the Year 2022 zien we bekende namen. De winnaars van 2020 en 2021, SLTN en BPSOLUTIONS, zijn ook dit jaar weer van de partij en ook PQR was al eens eerder genomineerd. Het vijftal wordt ...
Microsoft zal vanaf 17 januari 2023 geen DAP meer aanmaken wanneer een nieuwe klant- of resellerrelatie wordt aangemaakt. Om klanten managed services te kunnen blijven leveren, moeten partners GDAP-rollen van klanten aanvragen. Om de beveiliging van ...
Cohedron heeft Ictivity voor de komende drie jaar geselecteerd als nieuwe beheerder van de IT-werkplek. Na een offertetraject koos Cohedron voor Ictivity als nieuwe IT service provider vanwege haar ervaring, capaciteit en uitgebreide certificering. I...
BT Group kondigt aan dat het zijn Global en Enterprise units zal samenvoegen tot één B2B unit, BT Business. De gecombineerde eenheid moet de waarde voor alle BT B2B-klanten verhogen, de concurrentiepositie van BT versterken en materi&eu...
Dutch IT-Channel heeft tijdens AWS re:Invent het laatste nieuws gedeeld. Ik geef graag een verslag van het event inclusief nog een aantal highlights die mij opvielen. Mijn naam is Martijn van Dongen en ik ben cloud evangelist bij Schuberg Philis en t...
Bechtle werkt al meer dan tien jaar samen met de grootste luchtvaartmaatschappij van Europa: de Lufthansa Group. In de toekomst zal het grootste IT-systeemhuis van Duitsland de verantwoordelijkheid op zich nemen voor de levering en functionaliteit va...
Na Axians in 2020 en VMware in 2021 zal ook dit jaar een echte innovator met digitale werkplekken de Dutch IT Channel Award voor Digital Workplace Innovator of the Year mee naar huis nemen. Genomineerd zijn HP Nederland, Jamf, ServiceNow, VMware en Z...
De Dutch IT Channel Award voor Cloud Vendor of the Year ging vorig jaar naar Salesforce. Ook IBM, VMware en Dell Technologies wonnen deze award in het verleden. Dit jaar strijden opnieuw vijf 'cloudpioniers' om de eer. De winnaar wordt op 16 maart 20...
Vorig jaar won SoftwareONE de Dutch IT Channel Award voor Cloud Service Provider of the Year. Een belangrijke prestatie was de manier waarop dit softwarebedrijf de IBM Cloud toegankelijk en geschikt had gemaakt voor onderzoeks- en onderwijsinstelling...
Bij de genomineerden voor de Dutch IT Channel Award voor MSP of the Year 2022 zien we bekende namen. De winnaars van 2020 en 2021, SLTN en BPSOLUTIONS, zijn ook dit jaar weer van de partij en ook PQR was al eens eerder genomineerd. Het vijftal wordt ...
Managed Service bedrijven bieden een breed scala aan oplossingen. Denk maar aan anti-virus, instant messaging, of het archiveren van mail. De providers zijn ervoor verantwoordelijk dat alles draait en functioneert. Tegenwoordig is dit veelal in de cloud.
Er zijn diverse voordelen waarom het slim is te kiezen voor Managed Service. Het aantal manuren om het zelfstandig draaiend te houden wordt minder en het risico is lager voor wat betreft hetuitvallen van systemen. Voor het gemak hebben we een aantal voordelen op een rij gezet.
5 voordelen van Managed Service:
De juiste kennis en ervaring is aanwezig bij de specialist. Betrouwbare oplossingen zonder zelf veel tijd kwijt te zijn.
Up-to-date zijn van de laatste ontwikkelingen en technologieën. Ook tegen spam en onveilig verkeer zijn specialisten beter bestand, dan zelf aan de slag te gaan. De meest actuele bedreigingen worden door specialisten sneller teniet gedaan.
Specialisten kunnen eenvoudig opschalen. Dit scheelt tijd en irritatie binnen bedrijven.
Naast dat het veel irritatie binnen bedrijven kan opleveren, scheelt het ook in efficiënt werken. Minder uitval, minder problemen, meer tevreden klanten en een beter imago.
Managed Services providers bieden meestal contracten voor vaste periodes van bijvoorbeeld een jaar, zodat na een jaar weer opgezegd kan worden.
Nieuwsarchief Tip de redactie